tiistai 6. tammikuuta 2015

Morsiusdieetti

Popsipopsi porkkanaa....

Omalla kohdallani en puhu kyllä morsiusdieetistä, enemmänkin elämäntapa muutoksesta ja pysyvästä laihdutuksesta....

En ole ikinä ollut mikään laiheliini. Minulla on todella isot lihakset ja leveät hartiat. Ulkomuotoni on hyvin maskuliininen.
Raskauden myötä lihosin reippaasti ja synnytyksen jälkeen onnistuin keräämään itselleni lisää kiloja.
Yritin useasti laihduttaa tuloksetta. Aloin ihmettelemään, kun edes nesteitä ei lähtenyt.
Minulla on aina ollut nukahtamisvaikeuksia ja näin ollen joutunut syömään nukahtamislääkkeitäkin. Siirryin kuitenkin imetyksen jälkeen melatoniiniin, koska se on luonnonvalmiste.
Käytin valmistetta säännöllisen epäsäännöllisesti melkein vuoden (tiedän, ettei saisi).
Sitten sain käsiini lehden, missä oli artikkeli naisesta jolla oli myös nukahtamisvaikeuksia.
Siinä hän kertoi, kuinka joutui lopettaa melatoniinin, koska hän lihosi tai ainakaan hän ei saanut kiloja tiputettua.
Sain "ahaa" elämyksen, voisiko laihduttamisen epäonnistuminen osittain johtua tästä valmisteesta (se ei tietenkään ole ainoa syy).
Päätin lopettaa sen käytön....
Muutama kuukausi lopettamisen jälkeen, olin laihtunut 5kg ilman kunnon yritystä. Palkkasin personal trainerin itselleni ja hänen avullaan sain 4 kuukaudessa 7kg pois, sekä useita senttejä.

Nyt olen syönyt melkein vuoden terveellisesti varsinkin arkipäivisin (viikonloppuisin höllään hieman) ja olen tiputtanut melkein 16kg. Aikoinaan ajattelin, että olisin niin tyytyväinen, jos saisin esim 10kg pois häihin mennessä.
"Nälkä kasvaa syödessä" ja nyt vielä tavoitteena on 3-5kg pois. En siltikään ole mikään pikkuinen silloin, mutta normaalivartaloinen. Nämä kilot on kyllä tiukasti kiinni minussa ja palkkasin uudestaan PT:n itselleni. Tapaamiset alkavat 19.1.2015.
Olen urheillut koko ikäni ja tiedän kyllä miten liikutaan ja syödään. Miksi sitten palkkaan PT:n? Tarvitsen jonkun joka iskee minuun motivaatioita, ja pitää huolta viikottaisessa tapaamisessa, etten ole lihonnut. Olisi meinaan noloa mennä tapaamiseen niin, että vaaka näyttää plussaa.
Tarvitsen lähinnä siis apua pääni sisälle :D

On ihanaa, että tänä päivänä voi käyttää vaatteita, mitkä eivät ole jätesäkkejä.

Arkiruokailuni koostuu lähinnä näin:

Aamupala: omena (tiedän ettei riitä, mutta en ole ikinä ollut aamupalan syöjä ja tämä omena on minulta jo todella hyvin)
lounas: Salaattia/kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa
välipala: rahka tai hedelmä
päivällinen: sama kuin lounas

Syön liian vähän, mutta minun on todella vaikeaa syödä noinkin useasti päivässä, Nuorena söin vain yhden aterian koripallo-treenien jälkeen kello. 21.00 illalla. EI HYVÄ!!!
Harjoittelen siis pikkuhiljaa ateriarytmiä. Vaikka olen syönytkin monta ateriaa päivässä jo parin vuoden ajan, niin vieläkään kehoni ei ole tottunut siihen. Joudun joka päivä keskittymään, että hoidan ruokailun kunnolla. Nyt kun aloitan taas joulun jälkeen treenaamaan, niin minun pitää opetella syömään tasaisemmin, enemmän ja monipuolisemmin. Eiköhän se onnistu, kun PT tekee minulle ruokavalion. Tähänkin vain tarvitsen ulkopuolisen sanomaan "tee niin kuin sanon".

Suurin toiveeni on, että saisin käsivarsista kiinteämmät. Häämekkoni on olkaimeton ja varsinkin käsivarret häiritsevät. Vatsaani tietysti haluan kiinteämmäksi, mutta ensimmäinen PT:ni jo sanoi, ettei "ihana" nahkapussukkani raskauden jäljiltä lähde, kuin kirurgin avulla. Olen siis hyväksynyt sen, ettei se kokonaan tule lähtemään. Tehdään sille se mikä pystytään.


-M


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti